Transzformációk

Top  Previous  Next

Minden transzformáció a következő struktúrába kerüljön

 

glPushMatrix;

glLoadIdentity;

       .....

glPopMatrix;

 

 

Egy alakzat elforgatása saját középpontja körül, de helyén marad:

 

glPushMatrix;

glLoadIdentity;

 

glColor3f(1.0,0.0,0.0);

glRectangle(Point2d(0,0),3,7);

 

c:=Point2d(10,5);

glColor3f(1.0,0.0,0.0);

glRectangle(Point2d(10,5),3,7);

 

glTranslated(C.x,C.y,0);

glRotated(60,0,0,1);

glTranslated(-c.x,-c.y,0);

glColor3f(1.0,1.0,1.0);

glRectangle(Point2d(10,5),3,7);

glPopMatrix;

 

glColor3f(0.0,0.0,1.0);

glRectangle(Point2d(0,0),3,7);

 

 

clip0001

 

Az eredeti piros téglalapot középpontja körül 60 fokkal elforgatjuk, (PushMatrix...PopMatrix között) miközben a kéket nem bántjuk.